Ekonomi

Ege İhracatçı Birlikleri Ocak’ta İhracat Rekoru Kırdı

Ege İhracatçı Birlikleri (EİB), Ocak ayında ihracatını yüzde 4,1 artışla 1 milyar 429 milyon dolardan 1 milyar 488 milyon dolara çıkardı. Muğla, ihracatını yüzde 47 artırarak 64,7 milyon dolardan 94,5 milyon dolara çıkararak Ege Bölgesi’nin ihracat artış rekorunu kırdı.

Ege İhracatçı Birlikleri’nin tarım ürünleri ihracatı yüzde 11 artışla 601 milyon dolardan 665,5 milyon dolara çıkarken, madencilik sektörünün ihracatı da yüzde 9 artışla 90 milyon dolara ulaştı.

Su ürünleri ve hayvansal ürünler ihracatında Türkiye’de birinci sırada yer alan Muğla, bu alanda döviz açısından Ege İhracatçı Birlikleri’ne ve Türkiye’ye büyük katkı sağlıyor. Ton balığı, Türk somonu ve yumurta ihracatında başarılı bir grafik sergileyen Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği, yüzde 32’lik ihracat artış oranı yakalayarak 148 milyon dolarlık ihracat performansı sergiledi. Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Ürünler ihracatta ikinci sırayı pekiştirdi.

Üçüncülük el değiştirdi

Muğla, örtü altı sebze yetiştiriciliğinde Ege Bölgesi’nde önemli bir paya sahip olup, Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği’nin de bu alanda katkıları bulunmaktadır. Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği, ihracatında son 7 yıldır düzenli olarak artışın meyvelerini Ocak ayında gördü. EYMSİB, yüzde 21’lik ihracat artışıyla Türkiye’ye 121,6 milyon dolar döviz kazandırmakla kalmadı, aynı zamanda EİB içerisinde üçüncü sıraya yükseldi.

Aşkenazi; “Türk ihracatçısının daha fazla ihracat yapma gücü var”

Ege İhracatçı, Türkiye’nin en büyük ihracat pazarı olan Avrupa Birliği ve diğer güçlü ekonomilerdeki daralmaya ve Türkiye’nin kendi dinamiklerinden kaynaklanan ekonomik sorunlara rağmen, Türkiye ve EİB’nin Ocak 2024’teki yüzde 4’lük ihracat artış oranının, Türkiye’nin özverisi sayesinde olduğunu belirtti. ihracatçılar. Birlik Koordinatör Lideri Jak Eskinazi, Türkiye ekonomisindeki yüksek enflasyon ve düşük kur sorunlarının çözülmesi halinde Türkiye’nin ihracatının kolaylıkla çift haneli artışlar elde etme potansiyeline sahip olduğunun altını çizdi.

Türkiye’nin 2026 sonu için 302,2 milyar dolar, 2028 için ise 400 milyar dolarlık ihracat hedefi bulunduğunu belirten Eskinazi, “Bir Türk ihracatçısı olarak daha fazlası için Ticaret Bakanlığımızın desteklediği TURQULITY ve URGE Projelerine yoğun bir şekilde katılıyoruz. katma değerli üretim ve ihracat Fuarlar Ticaret heyetleri ve alım heyetleri ile pazarlamaya odaklanıyoruz.Ocak ayında birçok fuar, sektörel ticaret heyetleri ve alım heyetleri gerçekleştirdik.2024 yılında 13 fuara milli katılım gerçekleştireceğiz.Şu anda 13 fuar planladık. Yıl boyunca artacak sektörel ticaret heyetleri. İhracata dayalı bir büyüme hedefliyorsak “Mevcut döviz kurları bu büyümeyi desteklemiyor. Döviz kurları üzerindeki baskı kalkarsa ihracat hedeflerimize ulaşacağız, hatta aşacağız” dedi. – MUĞLA

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu