Ekonomi

TOP Ships tankerler için yeni finansman anlaşmaları imzaladı

ATİNA – TOP Ships Inc., ECO tanker gemilerinin uluslararası operatörü. (NASDAQ:TOPS), önde gelen Çinli finansörlerle çeşitli satış ve geri kiralama finansman anlaşmalarının tamamlandığını duyurdu. Anlaşmalar, dört tankerin yeniden finansmanını ve bir diğer tankerin Mayıs 2024’e kadar yeniden finanse edilmesinin beklenmesini içeriyor.

İki adet 157.000 dwt’luk Suezmax tanker ve iki adet 300.000 dwt’luk VLCC tankerini kapsayan süreçler halihazırda tamamlanmış olup, 50.000 dwt’luk MR iş tankerinin refinansmanının ise mart ayından mayıs ortasına kadar tamamlanması bekleniyor. Tamamlanan anlaşmalar, borç geri ödemesinden sonra 47,9 milyon dolar gelir elde etti; 43,9 milyon dolar, şirketin tedavüldeki F Serisi daimi imtiyazlı hisselerinin tamamen geri ödenmesi için kullanıldı ve değerli nakit akışı tasarrufları sağladı.

Yıllık temettü oranı %13,5 olan ve 36 milyondan fazla oy alan F Serisi hisselerin itfası bağımsız yönetim kurulu üyeleri tarafından onaylandı. Lider, CEO ve Yönetici Evangelos Pistiolis, süreçlerin finansal etkisine ilişkin yaptığı açıklamada, serbest bırakılan nakdin şirketin mevcut piyasa değerinin yaklaşık %77’si olduğunu ve filonun kaldıraç oranının yaklaşık %45 civarında muhafazakar kaldığını belirtti.

Suezmax tankerlerine ilişkin finansman anlaşmaları 10 yıl süreli olup, gemi başına 19 milyon dolar karşılığında geri alım opsiyonları ve vade sonunda zorunlu geri alım opsiyonlarını içeriyor. Bu anlaşmalardan 82 milyon dolar gelir elde edilirken, 61,2 milyon doları önceki borçların ödenmesinde kullanıldı. Suezmax tankerlerine yönelik anlaşmalar, bir tanker için %2,65 artı vadeli SOFR, diğeri için ise %2,5 artı vadeli SOFR faiz oranı taşıyor ve gemi başına yıllık 2,2 milyon dolarlık amortisman öngörüyor.

VLCC’lerin sekiz yıllık finansman anlaşmaları, hem faizi hem de geri ödemeyi kapsayan yıllık 7,3 milyon dolarlık sabit mürettebatsız tekne kiralama oranını ve vade sonunda gemi başına 37,5 milyon dolarlık bir geri satın alma yükümlülüğünü içeriyor. VLCC anlaşmaları sonucunda 125 milyon dolar elde edilirken, 97,9 milyon doları da mevcut borçların ödenmesinde kullanıldı.

Son olarak 28 milyon dolar getirmesi beklenen MR çalışma tankeri için yapılan finansman anlaşması öncelikle geminin mevcut finansman kredisinin geri ödenmesinde kullanılacak. Bu yedi yıllık anlaşma, %2,6 faiz oranı artı vadeli SOFR ve 2 milyon dolarlık yıllık amortisman planıyla 14 milyon dolarlık bir geri satın alma seçeneğini içeriyor.

Finansman anlaşmaları, şirket düzeyinde maksimum net borç/filo piyasa değeri oranı %75 ve gemi başına 0,5 milyon dolarlık minimum likidite gereksinimi dahil olmak üzere standart sözleşmeler ve temerrüt hükümleri içeriyor.

Bu makaledeki bilgiler bir basın bültenine dayanmaktadır.

Bu makale yapay zeka yardımıyla oluşturulmuş, bir editör tarafından çevrilmiş ve incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şartlar ve Koşullarımıza bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu